Zapytanie ofertowe na renowację kościoła pofranciszkańskiego P.W. Wniebowzięcia NMP w Drohiczynie

Drohiczyn, 11 października 2024 r.

Zapytanie ofertowe

w ramach postępowania zakupowego Nr 2

w sprawie zamówienia na renowację kościoła pofranciszkańskiego P.W. Wniebowzięcia NMP w Drohiczynie w zakresie kaplicy loretańskiej

  1. Nazwa i adres Zamawiającego:

Parafia Rzymskokatolicka Trójcy Przenajświętszej ul. Kościelna 10A, 17-312 Drohiczyn

mail: wniemyjski@poczta.onet.pl

2.Tryb udzielania zamówienia:

  • Zamawiający realizuje projekt (dalej „Projekt”) „Renowacja kościoła pofranciszkańskiego P.W. Wniebowzięcia NMP w Drohiczynie w zakresie kaplicy loretańskiej”, który pozyskał dofinansowanie (wstępna promesa) z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków w ramach Polskiego Ładu. Podmiotem udzielającym dofinansowania jest Gmina Drohiczyn
  • Zamówienie udzielane jest w trybie postępowania ofertowego.
  • Niniejsze zamówienie nie podlega przepisom ustawy Prawo zamówień publicznych.
  • Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania na każdym jego etapie, bez podania przyczyn.
  • Zamawiający zastrzega sobie prawo do wystąpienia z zapytaniem dotyczącym dodatkowych informacji, dokumentów lub wyjaśnień w szczególności w związku z weryfikacją oświadczeń złożonych przez oferentów.
  • W uzasadnionych wypadkach, w każdym czasie, przed upływem terminu składania ofert, Zamawiający może zmodyfikować lub uzupełnić treść zaproszenia do składania ofert.
  • Niniejsze zaproszenie do składania ofert nie zobowiązuje Zamawiającego do zawarcia umowy.
  • Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych, ani ofert wariantowych.
  • Złożenie oferty jest jednoznaczne z zaakceptowaniem bez zastrzeżeń treści niniejszego zapytania ofertowego.
  • Każdy oferent może złożyć tylko jedną ofertę.

3.Przedmiot zamówienia:

Przedmiotem zamówienia są prace restauratorskie polegające na renowacji kaplicy loretańskiej kościoła pofranciszkańskiego P.W. Wniebowzięcia NMP w Drohiczynie, na działce o nr geod. 455/1 w Drohiczynie

Zakres prac obejmuje między innymi:

A). Świetlik w zwieńczeniu kopuły :

– otwarcie w pełnym przekroju prześwitu do świetlika oprawionego kolistym profilowaniem w szczycie kopuły,

– otynkowanie i pomalowanie ceglanego wnętrza nadbudowy świetlika,

– przeszklenie otworów świetlika /przeszklenia termiczne dwuwarstwowe w metalowych ocynkowanych ramach/w celu wyeliminowania niekontrolowanego wpływu takich czynników jak wiatr, deszcz, zanieczyszczenia, ptaki,

– wykonanie mechanizmu uchylania przeszklenia od strony kościoła w celu umożliwienia regulacji wymiany powietrza w kaplicy a zwłaszcza w przestrzeni pod kopułą,

– wykończenie oprawy sztukatorskiej.

B).  Ołtarz :

– osadzenie w kwadratowej wnęce glorii płyty inskrypcyjnej bądź obrazu, wykonanie sztukatorskiego obramienia,

– osadzenie kotary pod koroną wieńczącą ołtarz, wykonanie złoconych wykończeń krawędzi tkaniny i dolnej krawędzi korony,

– wykonanie i osadzenie na gzymsach kolumn zewnętrznych dekoracyjnych wazonów,

– wykonanie i osadzenie na gzymsach kolumn wewnętrznych figur klęczących aniołów,

– namalowanie i osadzenie w centralnej wnęce obrazu /250 x 130 cm/ z przedstawieniem Matki Boskie Loretańskiej,

– wykonanie dwuczęściowej ramy do obrazu /część sztukatorska na ołtarzu i wewnętrzne demontowalne jej uzupełnienie, pozłocenie tych elementów

– wymurowanie profilowanej tumby do mensy ołtarza wraz z otynkowaniem i wykończeniem stiukiem barwnym,

– zamontowanie kamiennego blatu mensy na tumbie.

C).  Wnętrze kaplicy:

– zaprojektowanie i wykonanie posadzki w kaplicy wraz z przejściami z nawy i z prezbiterium oraz   stopniami do ołtarza,

– ewentualna korekta lub uzupełnieni instalacji oświetleniowej /kinkiety, oświetlenie ołtarza, podświetlenie kopuły i świetlika,

– otwarcie prześwitu nad balkonem wraz z wykończeniem dekoracji sztukatorskiej,

– otwarcie łukowych przejść do kaplicy z nawy bocznej i z prezbiterium wraz z wykończeniem oprawy sztukatorskiej,

– zaprojektowanie przepierzeń w przejściach z nawy do kaplicy i z prezbiterium do kaplicy,

– wykonanie dekoracyjnych przepierzeń tych przejść /dębowe kratownicowe przeszklenia z uchylnymi drzwiami/.

Zakres zamówienia określa program prac konserwatorskich i przedmiar robót stanowiące załącznik nr 1 i 2do niniejszego zapytania ofertowego.

4.Warunki wykonania prac:

 Prace muszą zostać wykonane zgodnie z programem prac konserwatorskich, oraz pozwoleniem Podlaskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie prac przy zabytku.

Pełna dokumentacja Projektu jest do wglądu w siedzibie Zamawiającego, po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu.

Prace muszą zostać wykonane wyłącznie z użyciem materiałów wysokiej jakości, przeznaczonych do pracy przy zabytkach i dostosowanych do przedmiotu zamówienia. Oferenci zobowiązani są do przedstawienia na żądanie Zamawiającego listy materiałów (rodzaj materiału, producent oraz oznaczenie pozwalające jednoznacznie zidentyfikować materiał), które planują wykorzystać przy prowadzeniu prac. Weryfikacja dopuszczenia przedstawionych materiałów oraz ew. zamienników dokonana zostanie przez Zamawiającego w porozumieniu z Podlaskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków. Dla uniknięcia wątpliwości dodaje się, że Zamawiający nie narzuca zastosowania materiałów konkretnych producentów, a badać będzie wyłącznie walory jakościowe propozycji oraz ich dostosowanie do przedmiotu zamówienia.

Złożenie oferty wiąże się z zobowiązaniem do wykonania prac zgodnie ze wszelkimi odnośnymi przepisami prawa (prawo budowlane, prawo ochrony zabytków, w tym przepisy wykonawcze dotyczące BHP, zabezpieczenia miejsca wykonywania prac, zastosowania stosownych oznaczeń itp.) oraz do fizycznego udziału w odbiorach. Po stronie Zamawiającego leży wyłącznie wykonywanie obowiązków inwestora, które zgodnie z prawem nie mogą być wykonywane przez inny podmiot.

Prace muszą zostać wykonane w terminie 10 miesięcy od zawarcia umowy.

Oferent, w przypadku wyboru jego oferty, udzieli gwarancji umownej na wykonane prace na okres nie krótszy niż 5 lat.

5.Opis warunków udziału w postępowaniu (kryteria dostępu)

  1. Doświadczenie w zakresie realizacji projektów zbliżonych do projektu będącego przedmiotem postępowania.

Powyższe kryterium będzie uznane za spełnione w przypadku wykazania, że oferent wykonał w ciągu ostatnich 25 lat co najmniej 15 projektów polegający na renowacji obiektów zabytkowych wpisanych do rejestru zabytków, w tym:

– co najmniej jednego z zakresu malarstwa,

– co najmniej jednego z zakresu rzeźby,

– co najmniej jednego z renowacji stiuków.

W/w kryteria muszą być spełnione łącznie.

2. Dysponowanie kadrą niezbędną do realizacji zamówienia, przez co rozumie się skierowanie do wykonywania prac w ramach Projektu:

5.2.1. osoby posiadającej kwalifikacje dopuszczające określone w art. 37a. ust. 1 Ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. z 2022 poz. 840 z póź. zm.)

6.Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć oferenci w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków dopuszczających: 

  • w zakresie określonym w podpunkcie 5.1. – spełnia/nie spełnia w zależności od treści oświadczenia oraz dostarczenia odpowiednich dokumentów potwierdzających wiarogodność takiego oświadczenia (lista zrealizowanych usług wraz z potwierdzeniem ich należytego wykonania – np. w formie protokołów odbioru, zaświadczeń urzędowych, listów rekomendacyjnych podpisanych przez inwestora itp.)

Oferta, która nie spełnia któregokolwiek z warunków określonych w punkcie 5 powyżej, z uwzględnieniem sposobu ich udokumentowania zgodnie z opisem zawartym w niniejszym punkcie 6, zostanie odrzucona ze względów formalnych i nie będzie analizowana merytorycznie. Zamawiający odrzuci również ofertę w przypadku, gdy na wezwanie Zamawiającego oferent nie dostarczy dokumentów potwierdzających wiarogodność oświadczeń. W przypadku odrzucenia oferty oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie wobec Zamawiającego.

7.Dane kontaktowe dla oferentów:

Ks. Wiesław Niemyjski

mail: wniemyjski@poczta.onet.pl 

tel.: 600 185 459

8.Sposób i termin złożenia oferty

 Oferty można składać wyłącznie osobiście w siedzibie Parafii (po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu) lub listownie, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 11 listopada 2024 r. do godz. 10.00na adres Zamawiającego wskazany w punkcie 1 .

Oferty należy składać na formularzu stanowiącym Załącznik nr 3 do niniejszego zapytania.

Osoba podpisująca ofertę musi być upoważniona do reprezentowania Oferenta. W przypadku, jeśli prawo reprezentacji nie wynika z publicznych rejestrów jak CEiDG albo KRS, oferta do której nie dołączono pełnomocnictwa będzie uznana nie nieważną

Oferty niekompletne (tj. niezawierające wszystkich obowiązkowych elementów) lub złożone po wyznaczonym terminie nie będą brały udziału w postępowaniu. Zamawiający nie ma obowiązku wezwania oferenta do uzupełnienia oferty o brakujące dokumenty.

Kopie dokumentów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę / osoby składające ofertę.

Za termin złożenia oferty przyjmuje się termin dostarczenia oferty do Zamawiającego (nie decyduje data nadania listu poleconego), w tym godzinę dostarczenia.

9.Termin związania ofertą

Oferenci pozostają związani ofertą przez okres 45 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

10.Kryteria wyboru ofert i opis sposobu ich obliczania

 Za najlepszą zostanie uznana oferta spełniająca wszystkie kryteria formalne (dostępu) opisane w punkcie 5 powyżej i udokumentowane zgodnie z treścią punktu 6,

oraz inne kryteria

– cena (najniższe wynagrodzenie brutto) –  wartość 100%

W przypadku przedsiębiorców stawka brutto oznacza stawkę zawierającą wszystkie podatki, w tym VAT, w przypadku osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej stawka brutto oznacza całkowity koszt wynagrodzenia, tj. łącznie z tzw. kosztami pracodawcy (tzw. „duże brutto”).

W przypadku, gdy co najmniej dwóch oferentów spełniających kryteria dostępu złoży oferty na tę samą kwotę wynagrodzenia i z takim samym doświadczenie zawodowym, zostaną poproszeni o złożenie ofert uzupełniających.

11.Rozstrzyganie sporów

Ewentualne spory w relacjach z wykonawcami o roszczenia cywilnoprawne w sprawach, w których zawarcie ugody jest dopuszczalne, poddane zostaną mediacjom lub innemu polubownemu rozwiązaniu sporu przed Sądem Polubownym przy Prokuratorii Generalnej Rzeczypospolitej Polskiej, wybranym mediatorem albo osobą prowadzącą inne polubowne rozwiązanie sporu.

Załączniki: